در بحبوبه همهگیری ویروس کرونا و اوضاع اقتصادی ناشی از آن، این زمان و شرایط برای همه چالشبرانگیز بوده است. اما صنعت شبکه برخی از شرایط را به نفع خود می بیند. فناوریهایی مانند Wi-Fi، VPN، SD-WAN و کنفرانس ویدیویی که نقش اساسی در حفظ فعالیتهای تجاری دارند و حتی در مرحله بازگشایی و بازیابی نقش بیشتری خواهند داشت.
در همین زمان، این امر آشکار شده است که با ادامه کار شرکتها در انتقال برنامههایشان به فضای ابری، شبکههای مرکز داده با رشد بالا، متوقف میشوند. بنابراین قدرتمندترین شرکتهای شبکه چه میکنند؟ آنها در حال تنوعیابی، گسترش به مناطق جدید محصول و انتقال به موضوعاتی مانند مدیریت ترکیبی ابر و اتوماسیون فرایندهای شبکه هستند.
لیست امسال 10 شرکت قدرتمند در شبکههای کامپیوتری سازمانی شامل شرکتهای شبکهای سنتی قدرتمند است، با تأکید بر میزان استقبال از این رویکردهای جدید، همراه با رهبران بازاری در زمینههایی مانند شبکه بیسیم و زیرساختهای فوق همگرا. (یادداشت سردبیر: توان یک کیفیت ذهنی است و این لیست یک رتبهبندی براساس معیارهای کمی و قابل اندازهگیری نیست. لیست ما با در نظر گرفتن ناظران صنعت، منعکسکننده شرکتهایی است که بزرگترین نیرو حرکت را دارند و بیشترین تأثیر در صنعت شبکه را دارند.)
1. به نظر میرسد سیسکو تسلط سختافزار را به نظارت بر شبکه، اتوماسیون و امنیت گسترش میدهد.
چرا آنها اینجا هستند: سیسکو تقریباً در هر گروه سختافزاری شبکه همچنان موقعیت رهبری خود را حفظ کرده است. سیسکو 51٪ سهم بازار از درآمد سوئیچ اترنت را دارد و با 37٪ پیشرو در ارائهدهنده خدمات ترکیبی و درآمد روتر سازمانی است. این شرکت با داشتن 44.6٪ سهم، بر بازار WLAN مسلط است (طبق گفته IDC، Aruba-HPE با 13.9٪ دومین است.) همچنین سیسکو با 16٪ سهم بازار در رتبه اول تجهیزات SD-WAN قرار دارد. با همهگیری کرونا و حرکت کارکنان بهسمت شبکههای خانگی خود، سیسکو جای خود را پیدا کرد. سیسکو نهتنها دارای VPN غالب است، بلکه تنها تولید کننده تجهیزات شبکه است که دارای پلتفرم کنفرانس ویدئو کنفرانس/همکاری مخصوص به خود است (WebEx).
حرکات قدرتمند: ThousandEyes، (به معنی هزار چشم) که پیشرو در نظارت بر عملکرد هوشمند شبکه و برنامه برای محیطهای ابری ترکیبی است، توسط سیسکو خریداری شده است. از ThousandEyes انتظار میرود مکمل AppDynamics باشد که یک شرکت مدیریت عملکرد برنامه است که سیسکو در سال 2017 خریداری کرد.
با توجه به اعداد: 1 میلیارد دلار. این مبلغ تخمینی است که سیسکو برای ThousandEyes پرداخت کرده است. (خالی از لطف نیست که فکر کنیم این مبلغ برای هر چشم 1 میلیون دلار است)
چشمانداز: سیسکو با یک ضربه مضاعف روبرو است. بازار سوئیچینگ و مسیریابی اترنت دیگر یک بازار با رشد بالا نیست. طبق اخبار IDC، برای کل سال 2019، بازار سوئیچها فقط 2.3٪ رشد کرد و بازار روترها در مقایسه با 2018 ثابت بود. و سهم بازار سیسکو همچنان رو به زوال است زیرا رقبایی مانند تراشههای Arista و Huawei روی دور رقابت هستند. در عوض، سیسکو مهاجرت به یک جریان درآمدی را آغاز کرد که شامل نرمافزار، اشتراک و امنیت است. سیسکو باید به اجرای این استراتژی ادامه دهد.
-
آریستا (ARISTA) با خرید BIG SWITCH استراتژی تنوع را در پیش گرفت.
چرا آنها اینجا هستند: آریستا با تمرکز در ارائه سوئیچ با بالاترین عملکرد برای مراکز داده سازمانی و ارائهدهندگان فضای ابری دیجیتال با مقیاس بالا، همچنان به کسب سهم بازار در برابر سیسکو و رقابت با آن ادامه میدهد. اما آریستا همچنین میداند که تنوع بسیار حیاتی است. این شرکت در حال حاضر نظارت بر شبکه، اتوماسیون و تجزیهوتحلیل را در محیطهای ترکیبی ابری ارائه میدهد. آریستا همچنین از طرفداران شبکههای باز است. سیستمعامل شبکه آریستا (EOS) مبتنی بر هسته لینوکس است. آریستا اخیراً اعلام کرده است که سوییچهای این شرکت سیستمعامل SONiC (نرمافزاری برای شبکه باز در فضای ابری) مایکروسافت را اجرا میکنند.
حرکات قدرتمند: Big Switch را بهدست آورد، پیشرو در نظارت بر شبکه و SDN شد.
براساس اعداد: 18.8٪، که طبق تحقیقات Crehan، سهم آریستا از بازار مرکز داده پرسرعت در نیمه اول سال 2019 است. (سیسکو 46.6٪ بود)
چشمانداز: آریستا به دلیل خریدهای مشهور شناخته نشده است، بنابراین جالب خواهد بود که ببینید نرمافزار Big Cloud Fabric (BCF) که متعلق به Big Switch است را بخرد و با خود ادغام کند که همچنین در سختافزار فروشندگانی که با آریستا رقابت میکنند مانند Dell و HPE، هم اجرا میشود. آریستا هیچ نقش امنیتی یا SD-WAN ندارد و این میتواند بهمرور زمان به نقطهضعفی تبدیل شود، خصوصاً اگر مراکز دادههای شرکتهای اقتصادی راکد شوند و اگر فروشندگان فضاهای ابری بزرگ دیجیتال به سوئیچهای جعبه سفید روی آورند. با این حال، آریستا فرصتهایی برای رشد درآمد در مناطقی دارد که در گذشته چندان قوی نبوده است، مانند سوئیچینگ باز و WLAN.
3. جونیپر (JUNIPER) هوش مصنوعی را در محیطهای ابری، WI-FI، SD-WAN پیاده میکند.
چرا آنها اینجا هستند: جونیپر در طی سالهای گذشته خریدهای زیادی انجام داده است که تعداد اندکی جرقه موردنیاز را برای ایجاد انگیزه در جهت پیشرفت شرکت فراهم کرده است. این زمان ممکن است متفاوت باشد. جونیپر در سال 2019 مبتکر سیستمهای وایرلس میست سیستمز (Mist systems) را به قیمت 405 میلیون دلار خریداری کرد و محصولات خود را برای استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی Mist به بازار عرضه میکند. Mist از این جهت منحصربهفرد است که دارای یک دستیار مجازی هوش مصنوعی به نام Marvis است، که از پردازش به زبان طبیعی برای ارائه بینشی از تجربه کاربری Wi-Fi و ارائه راهنماییهای نسخهای برای عیبیابی سریع استفاده میکند.
حرکات قدرتمند: هدف جونیپر استقرار هوش مصنوعی مبتنیبر Mist در فضاهای ابری، مرکز داده، Wi-Fi و SD-WAN است.
براساس اعداد: گپ گزارش کرده است که با استفاده از Marvis، 97 درصد از خطاهای سیستم فروش در 1500 فروشگاه خود را بهبود داده است.
چشمانداز: جونیپر بهعنوان یک رهبر در Magic Quadrant گارتنر برای شبکه مرکز داده و بهعنوان یک رهبر در آخرین Forrester Wave برای سیستمعاملهای سختافزاری مرکز داده برای شبکه تعریفشده توسط نرمافزار (SDN) ظاهر میشود. اما جونیپر تلاش کرده است تا این رهبری فنی را به رشد پایدار درآمد تبدیل کند. همانطور که پاندول پس از همهگیر شدن به سمت WLAN ها، دسترسی از راه دور، SD-WAN ها، اتوماسیون شبکه و ردیابی مربوط به COVID-19 تغییر میکند، دستیابی به Mist باعث میشود جونیپر در موقعیتی قوی قرار گیرد.
4. VMWARE همچنان معامله با CARBON BLACK ، PIVOTAL را ادامه میدهد
چرا آنها اینجا هستند: VMware درحال پیشرفت است. در اواخر سال 2019، این شرکت دو خرید مهم را انجام داد: شرکت محافظت از نقاط پایانی شبکه Carbon Black و Pivotal Software، یک پلتفرم برنامه ابری که توسعهدهندگان را قادر میسازد تا برنامهها را از طریق چندین ابر کنترل و مدیریت کنند. درست است که VMware روتر یا سوئیچ نمیفروشد، اما با جدا شدن لایه سختافزار فیزیکی از صفحه کنترل از طریق SDN یا NFV، این کالاها از اهمیت کمتری برخوردار میشوند. VMware خود را بهعنوان شرکتی معرفی میکند که به شرکتها کمک میکند تا از طریق مجازیسازی سرور، مدیریت ابری ترکیبی و ارائه بستر بهعنوان سرویس، به سمت ابر ترکیبی حرکت کنند. همچنین در SD-WAN یک رهبر است.
حرکات قدرتمند: خریدهای VMware هیچ نشانهای از کاهش سرعت را نشان نمیدهند. در ماه ژانویه، VMware اعلام کرد قصد دارد Nyansa را که یک مبتکر سریع در تجزیهوتحلیل شبکات مبتنی بر هوش مصنوعی است، خریداری کند. این پلتفرم امنیتی بومی ابر، Octarine را در ماه مه خریداری کرد. و در این ماه، VMware Lastline را خریداری کرد که خدمات تشخیص خطرات بومی ابری را ارائه میدهد.
براساس اعداد: 4.8 میلیارد دلار، که مبلغی است که VMware برای Pivotal (2.7 میلیارد دلار) و Carbon Black (2.1 میلیارد دلار) پرداخت کرده است.
چشمانداز: علیرغم شرایط اقتصادی ناخوشایند، VMware درآمد خالص سه ماهه اول 386 میلیون دلاری را اعلام کرد و درآمد کل آن 2.73 میلیارد دلار بود، یعنی حدود 12 درصد افزایش نسبت به سال گذشته. مدیرعامل شرکت VMware، پت گلسینگر، دلیل اوضاع بهتر را به تغییر نوع کار در جهت کار از خانه به دلیل همهگیری ویروس کرونا نسبت داد. چندی پیش، VMware مانند شرکتی به نظر میرسید که در مرحلهی مجازیسازی مرکز داده گیر کرده بود و با مهاجرت شرکتها به سیستمعاملهای ابری درخطر عقب ماندن بود. بهنظر میرسد امروزه، VMware تمرکز خود را بهدست است و به نوآوری داخلی و خرید ادامه میدهد. در ماه مارس، VMware مجموعه VMware Tanzu، مجموعهای از محصولات و خدمات را با هدف اتوماسیون چرخه حیات برنامه مبتنی بر Kubernetes، راهاندازی کرد و همچنین یک نسخه گسترده را به مجموعه مجازیسازی vSphere ارائه داد.
5. EXTREME ،WI-FI 6، مدیریت ابر، هوش مصنوعی و اتوماسیون شبکه را برعهده گرفت.
چرا آنها اینجا هستند: Extreme Networks یک فعالیت جاهطلبانه را آغاز کرده است. ریشه آن در درک این شرکت است که فقط قصد قدم زدن در سطح آب را ندارد و این اقدام آن را در دنیای جدید ابرهای دیجیتال، اتوماسیون، SD-WAN و IoT وارد کرده است. در سال 2016، Extreme تجارت LAN بیسیم زبرا تکنولوژی (Zebra Techologies) را خریداری کرد. در سال 2017، Extreme کسبوکار شبکه آوایا (Avaya) را از بین برد و همچنین تجارت سوئیچینگ، مسیریابی و تجزیهوتحلیل Brocade را خریداری کرد. امروزه، Extreme درآمد نزدیک به یک میلیارد دلار دارد و آماده رقابت با شرکتهای بزرگ در مناطق نوظهور مانند Wi-Fi 6، مدیریت شبکه مبتنی بر ابر، هوش مصنوعی و اتوماسیون شبکه است.
حرکات قدرتمند: در ماه اوت گذشته، این شرکت، Extreme Aerohive Networks را که پیشرو در خدمات شبکه بیسیم تحت شبکه، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است را خریداری کرد.
براساس اعداد: 272 میلیون دلار، مبلغی است که Extreme برای Aerohive پرداخت شده است.
چشمانداز: گارتنر، Extreme را در میان رهبران، به همراه Cisco و Aruba، در رده زیرساختهای دسترسی شبکه LAN سیمی و بیسیم قرار میدهد، بنابراین این اساس خوبی است. همانطور که مدیرعامل شرکت Ed Meyercord در آخرین گزارش درآمد شرکت گفت، Extreme باید خریدهای جدید خود را در یک سیستم یکپارچه ادغام کند و باید استراتژی خود را برای «ابری کردن نمونه کارها و ادامه عرضه محصولات جدید» اجرا کند.
6. NVIDIA فراتر از بازیها، به شبکههای مرکز دادههای سازمانی نظر دارد.
چرا آنها اینجا هستند: همیشه تماشای یک اخلالگر که درحال تلاش برای متزلزل کردن صنعتی است، مخصوصاً صنعتی که چندین شرکت مشابه و بزرگ در بالای آن برای چندین دهه حضور داشتهاند، همیشه جذاب است. NVIDIA نکات فنی و مالی خوبی را اثبات کرده است که فقط ممکن است صنعت شبکه را با ایجاد دوره جدید مبتنی بر منبعباز (open source) مختل کند. اگر NVIDIA را فقط یک سازنده GPU برای دستگاههای بازی میدانید، بهخاطر داشته باشید که این شرکت سال گذشته یک میلیارد دلار درآمد ابر و ابعاد بزرگ ابر و سرمایهگذاری GPU برای تجهیزات شبکه مرکز داده را به دست آورده است. NVIDIA سال گذشته شرکت InfiniBand و سازنده سوئیچ اترنت ملانکس (Mellanox) را خریداری کرد و بهتازگی اعلام کرد قصد دارد Cumulus Networks را خریداری کند که یک سوییچ مرکز داده را که از قبل با سیستمعامل شبکهباز Cumulus Linux بارگیری شده به فروش میرساند. همه اینها را روی هم اضافه کنید و NVIDIA میتواند یک شبکه مرکز داده سازمانی کامل را برای بارهای کاری و هوش مصنوعی ارائه دهد.
حرکات قدرتمند: در آوریل، NVIDIA خرید ملاناکس (Mellanox) را متوقف کرد. در اوایل ماه مه، برنامهای برای به دست آوردن Cumulus را بهصورت عمومی اعلام کرد.
براساس اعداد: 6.9 میلیارد دلار، مبلغی که NVIDIA برای ملانکس (Mellanox) پرداخت کرده است.
چشمانداز: در روزهای آغازین لینوکس، جذابیت واقعی از زمانی آغاز شد که شرکتهایی مانند SuSe و Red Hat برای ارائه پشتیبانی و خدمات درجه یک دست به کار شدند. این همان چیزی است که Cumulus، بهعنوان یک چشمانداز در جدیدترین Magic Quadrant گارتنر برای شبکهسازی مراکز داده، برای شبکههای باز فراهم میکند. Cumulus همچنین ابزارهای مدیریت شبکه خود را به فروش میرساند. چالشهای NVIDIA دو برابری است: اول، داشتن اجزای شبکهای کامل برابر با ارائه امکانات کاملاً یکپارچه نیست. و دوم، وقتی شرکتها درحال آزمایش سرورهای متنباز (open source) بودند، میتوانستند یک سرور بگیرند، آن را جدا کرده و از آن برای توسعه برنامه یا عملکرد غیرحیاتی دیگر استفاده کنند. معرفی سوئیچهای منبعباز در شبکه تولید برای بسیاری از شرکتها هنوز یک جهش بزرگ است.
7. آروبا (HPE) پلتفرم شبکهای با تقویت شده با هوش مصنوعی را ارائه میدهد.
چرا آنها اینجا هستند: پنج سال پیش، وقتی HP در بحبوحه آشفتگی تقسیم شدن به دو شرکت بود، رهبر WLAN، آروبا را با 3 میلیارد دلار خرید. سوالی که در آن زمان در ذهن همه بود این بود که «چگونه پیش خواهد رفت؟» معلوم شد که خیلی خوب کار کرده است. و به یک دلیل اساسی، همانطور که رئیس آروبا، کرتی ملکوته (Keerti Melkote) توضیح میدهد، «هنگامی که آنها (HPE)، آروبا را بهدست آوردند، تیم شبکه HP را بهطور معکوس در آروبا ادغام کردند، بنابراین بهجای ادغام آروبا در سازمانی که از قبل وجود دارد، بیان کرد که به روش دیگری برای تفکر و نوآوری احتیاج دارد. آنها میخواستند شرکت بزرگ را به شرکتهای کوچک تزریق کنند.» نتایج بهخودیخود این را نشان میدهد زیرا آروبا موقعیت خود را بهعنوان اصلیترین رقیب سیسکو در بازار WLAN تثبیت کرده است.
براساس اعداد: 65000. این تعداد مشتری بینظیر است که از Aruba Central استفاده میکنند، پلتفرم این شرکت است که مدیریت شبکه را برای شبکههای سیمی، بیسیم و WAN و بهزودی 5G و رایانه را یکپارچه میکند.
حرکات قدرتمند: آروبا بهتازگی اعلام کرد Aruba Edge Services Platform (ESP)، یک پلتفرم جدید مبتنی بر ابر است که از هوش مصنوعی برای کاهش بار وظایف پیش پا افتاده در بخشهای فناوری اطلاعات تقریباً در تمام زمینههای شبکه، ازجمله مدیریت هویت و دسترسی کارگران از راه دور و خودکار و پردازنده دستگاههای اینترنت اشیا (IoT) استفاده میکند.
چشمانداز: همهگیری مطمئناً روند عادی تجارت را از کار انداخته است، اما آروبا در شرایط خوبی قرار دارد تا از اعتماد بیشتر به کارکنان از راه دور و سایر روندها مانند محاسبات لبهای و اینترنت اشیا استفاده کند، که به انتقال دادهها از طریق WLAN و زیرساختهای LAN نیاز دارد.
8. دل (DELL) اتوماسیون مرکز داده را رشد میدهد.
چرا آنها اینجا هستند: با یک نیمکت شامل رایانههای شخصی، سرورها، ذخیرهسازی و شبکه، قدرت دل این است که به شرکتها یک راهحل تک فروشنده برای تمام چالشهای زیرساخت IT خود ارائه دهد. این که آیا سازمانی به دنبال مدرنسازی مرکز داده خود است، سفری ترکیبی ابری است که به تجزیهوتحلیل داده پیشرفته میپردازد یا VDI را مستقر میکند، دل برای این قضیه پاسخ دارد. این شرکت داراییهای ذخیرهسازی حاصل از کسب EMC خود را از چهار سال پیش و همچنین مدیریت ابر ترکیبی و قابلیتهای NFV از VMware (که در آن دل 86.6٪ سهام دارد) در یک کسبوکار استفاده کرد که سال گذشته 92 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.
حرکات قدرتمند: افزودن با کاهش؟ آخرین اقدام قدرتمند دل، از بین بردن فروشنده امنیتی RSA بود که بهعنوان بخشی از معامله EMC خریداری کرد. دل گفت که هدف این اقدام سادهسازی سبد محصولات آن است.
براساس اعداد: 2.075 میلیارد دلار. این مبلغی است که یک کنسرسیوم از سرمایهگذاران برای RSA پرداخت کردهاند. این قرارداد شامل خطوط تولید RSA و همچنین کنفرانس RSA است.
چشمانداز: دل به درستی میتواند ادعا کند که در تعدادی از بازارهای ذخیرهسازی، سرور، مدیریت فضای ابری، مجازیسازی، SD-WAN و زیرساختهای ابرهمگرا، موقعیت پیشرو در بازار را دارد. چالش دل این است که به مشتریان در اتصال همه این نقاط کمک کند. به همین منظور، اخیراً شرکت Dell PowerOne را معرفی کرده است که بهترین اجزای سازنده را در محاسبات، ذخیرهسازی و شبکه به خود اختصاص داده، آنها را از طریق محصول PowerOne خود به هم متصل کرده و از طریق یک موتور اتوماسیون به نام PowerOne Controller مدیریت میکند.
9. نوتانیکس (NUTANIX) فنآوری ابر همگرایی را با خدمات ابری گسترش میدهد.
چرا آنها اینجا هستند: بازار با رشد سریع زیرساختهای ابر همگرا (HCI) به یک رقابت دو تیمی بین دل (34٪ سهم بازار) و Nutanix (13٪) تبدیل شده است. طبق شماره Q1 از IDC، بازار سیستمهای ابرهمگرا نسبت به سال گذشته 8.3٪ رشد داشته. شرکتها در حال انتقال منابع به فضای ابری بودند و به نظر میرسد همهگیری این مهاجرت را تسریع میکند. خبر خوب برای Nutanix این است که این شرکت در یک تغییر استراتژیک از سختافزار به نرمافزار و از حالت اولیه به فضای ابری تغییر یافته است.
حرکات قدرتمند: قابلیتهای جدیدی به دسکتاپ بهعنوان سرویس اضافه شده است، که در طول همهگیری کرونا باندبازیها را دنبال میکنند.
براساس اعداد: 15000، که تعداد مشتریان Nutanix در سراسر جهان است.
چشمانداز: برنامه رشد Nutanix باهدف گسترش سبد محصولات خود فراتر از لوازمخانگی HCI و همچنین انتقال به صورتحساب اشتراک به سبک فضای ابری است. گارتنر اینگونه بیان میکند: «طی دو سال گذشته، Nutanix از یک فروشنده لوازم و دادههای سیستم HCI به یک ارائهدهنده مجموعه گستردهای از راهحلهای نرمافزاری و خدمات ابری تبدیل شده است.» اینها شامل پایگاههای داده بهعنوان سرویس، سلفسرویس برنامهها و مدیریت چرخه عمر برنامهها، ذخیرهسازی اشیا، خدمات ذخیرهسازی پروندهها و سرویس بازیابی است. در آینده، استراتژی Nutanix این است که به شرکتها کمک کند تا کارمندان از راه دور را مدیریت کنند، مراکز داده خود را ساده و مدرن کنند و برنامههای خود را از طریق سیستمعاملهای ابری و مجهز به سیستم مدیریت کنند.
10. هواوی به مبارزه علیه تحریمها و فشارهای سیاسی ادامه میدهد.
چرا آنها اینجا هستند: هواوی (Huawei)، فروشنده شبکه مستقر در چین خود را در میانه یک جنگ قدرت حماسی بین دولتهای ایالاتمتحده و چین میبیند. چقدر حماسی؟ چنان حماسی است که هیئت تحریریه والاستریت ژورنال در 9 ژوئن ستونی نوشت در مورد «بزرگی آنچه اتفاق میافتد» هشدار داد، زیرا مقررات وزارت بازرگانی تهدید میکند «زور زنجیرههای تأمین فنآوری را از چین جدا میکند، این حرکت باعث تسریع در شکستگی میشود. حداقل بخشی از اقتصاد جهان را به دو حوزه نفوذ تبدیل کنید.» بلومبرگ اخیراً داستانی را با این عنوان منتشر کرده است: «وحشت آرام در اتاقهای هیئتمدیره ایالاتمتحده به دلیل ممنوعیت هواوی در حال رشد است.» بدون وارد شدن به پیچیدگیها، سیاست ایالاتمتحده که قرار است از ماه آگوست اجرا شود، شرکتهای آمریکایی را که با دولت تجارت میکنند، از داشتن فناوری هواوی در هر بخش از زنجیره تأمین جهانی خود منع میکند. این میتواند به معنای این باشد که اگر یک شرکت آمریکایی دارای یک شرکت مخابراتی با مقداری تجهیزات هواوی در عمق شبکه خود باشد، یک شرکت آمریکایی نمیتواند با یک شریک زنجیره تأمین در هند تجارت کند.
حرکات قدرتمد: مدیرعامل هواوی رن ژنگفی در ماه فوریه گفت: «این شرکت وارد وضعیت جنگی شده است.»
براساس اعداد: 10 و 30 (تقریبا). طبق IDC، درآمد سوئیچ اترنت در سال 2019، 7.8٪ افزایش داشته است و به هوآوی 9.6٪ سهم بازار برای کل سال را داده است. درآمد و روتر شرکت سازنده و ارائهدهنده خدمات هواوی 4.1٪ برای کل سال افزایش یافت و به این شرکت 29.8٪ سهم بازار را داد.
چشمانداز: در 15 مه، وزارت تجارت در اقدامی جدا از ممنوعیت زنجیره تأمین، کلیه فروش فنآوری نیمههادی پیشرفته را از تامینکنندگان آمریکایی به هوآوری ممنوع کرد. New Street Research وضعیت فعلی هواوی را اینگونه توصیف کرد: «باتوجه به شرایط موجود، 12 ماه دیگر برای هواوی باقیمانده است. بدون تراشههای پیشرفته، هواوی نمیتواند تجهیزات شبکه رقابتی را بفروشد و هیچ گزینهای برای تولیدکنندگان با استفاده از فناوری ایالاتمتحده برای تولید چنین مواردی وجود ندارد.»